20 June, 2009

20hb Jun 2009 (Happy Father's Day)



Sebelum tu wife buat muffin kegemaran ku. Yang bestnya berebut dengan anak-anak. Aku bawa juga kat Jabatan untuk di beri pada Rahim, katanya best dan boleh jual ni. Aku senyum je..

Pukul 8.00 mlm tadi wife dan anak-anak ajak gi makan satay untuk celebrate aku. Seronok sebab 1st time celebrate, dulu tak sempat sebab anak-anak kecil dan aku sibuk memanjang.


Kami ke restorant Zul Satay, cukup terkenal di Kuantan. Sampai je orang ramai sungguh especially Chinese. Mungkin diorang pun sibuk nak sambut. Nasib le masih ada lagi meja makan kosong untuk kami duduk.




Wife order 15 cucuk satay ayam, 5 cucuk satay perut, 5 cucuk satay hati sebagai menu utama. Hasanah order nasi lemak ayam + milo air, Haziq order meehon sup + air laici, Umi order tambahan mee bakso + nescaffe panas dan aku order mee bakso dan air tembikai. Si kecil, Hidanah order air laici je.




Sambil maka kami sekeluarga berborak-borak sambil melayan karenah Haziq dan Hidanah. Mata aku turut melilau sekeliling melihat gelagat orang-orang lain dengan karenah anak-anak. Nak tergelak pun anak sebab pelbagai gelagat orang dan budak-budak kecil dapat di lihat. Aku pun masa kecik macam ni jugak mungkin lebih teruk lagi perangainya. Pasti arwah ayah banyak bersabar dengan karenah aku masih kecil.

Lepas habis makan aku bungkus 15 cocok untuk di beri pada mak sebab on my way balik singgah rumah mak.





No comments: